Ombudsman voor beter Openbaar Vervoer Ik heb een klacht

In Zuid-Holland rijdt sinds 9 december Qbuzz in de nieuwe concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (DMG). Vervoerder Qbuzz kende zowel in december als in januari veel problemen. Reizigers klagen over vertragingen en uitval, vervallen van haltes en buslijnen waardoor men verder moet lopen om bij een halte te komen met het op tijd rijden. Reizigers klagen ook over het feit dat in de bushokjes nog informatie hangt van de vorige vervoerder Arriva. Een ouder echtpaar klaagt dat de bus van Meerkerk naar Station Arkel (oude lijn 181) in de weekenden is vervallen. Zij moeten nu extra overstappen en een belbus inschakelen om op Station Arkel te komen. Voorheen deden ze met de bus 10 minuten over deze 6 km. Nu kost het hen minimaal 33-57 minuten en veel meer moeite. Verder klagen meerdere reizigers over buslijn 14 en 331 van Breng (Connexxion) door Nijmegen Noord. In de spits doet buslijn 14 nu nog maar 2x per uur halte Jonagoldstraat aan, terwijl dat voorheen 4x per uur was. Verder zit de bus regelmatig zo vol, dat reizigers achterblijven bij de halte.