Aangepast zoeken
Sorteren op:
Relevance
Relevance
Date
Web
 
 
 
Ombudsman voor beter Openbaar Vervoer Ik heb een klacht
Tussen 6 en 9 januari 2020 is bij ongeveer 23.000 reizigers een te hoog bedrag afgeschreven voor hun reis met de bus of tram van RET. Het gaat om bedragen tussen 2 en 5 euro. De problemen zijn veroorzaakt door een verkeerde ritprijsberekening bij de nieuwe incheckapparatuur. Bij ongeveer een derde van de mensen, die in die periode bij deze nieuwe incheckapparatuur incheckte, ging het fout. Het gaat om een totaalbedrag van 45.500 euro. RET betreurt dat dit is gebeurd. Men laat weten dat het systeem is aangepast op zo’n manier dat de kans op fouten in de toekomst aanzienlijk kleiner is.

Reizigers worden niet persoonlijk geïnformeerd. Wel staat er een bericht op de website van RET. Wanneer zij in deze periode met een bus of tram van RET met nieuwe incheckapparatuur hebben gereisd , moeten zij zelf checken of het bij hen fout is gegaan. RET zet de teveel afgeschreven bedragen klaar bij een ophaalautomaat, waar de reiziger dit bedrag op zijn OV-chipkaart moet laden.