Aangepast zoeken
Sorteren op:
Relevance
Relevance
Date
Web
 
 
 
Ombudsman voor beter Openbaar Vervoer Ik heb een klacht

De OV ombudsman is een onafhankelijke organisatie, gesubsidieerd door het ministerie van I&M met als doel reizigers te helpen die een klacht hebben over het OV door:

  •     de weg naar de juiste vervoerder te wijzen
  •     informatie te verstrekken over te volgen procedures
  •     indien nodig te bemiddelen bij individuele problemen
  •     gesignaleerde klachten te bundelen en te rapporteren.

De OV ombudsman heeft als missie een bijdrage te leveren aan beter openbaar vervoer door OV-bedrijven kritisch te volgen en ze te wijzen op dienstverlening die niet op orde is. De OV ombudsman doet dit door klachten in behandeling te nemen die de openbaar vervoerbedrijven niet naar tevredenheid van de reiziger hebben behandeld en/of opgelost. Daar waar nodig bemiddelt de OV ombudsman bij het oplossen van deze klachten. Op basis van deze werkzaamheden en eigen onderzoek rapporteert het OV loket aan vervoerders en andere betrokken partijen in de sector over trends en ontwikkelingen.

De OV ombudsman bestaat uit een enthousiast team van 6 personen.

Er is een curatorium bestaande uit deskundigen uit de wereld van openbaar vervoer en consumentenrecht, dat de doelstellingen van de OV ombudsman bewaakt en mede de richting bepaalt. Het curatorium van de OV ombudsman bestaat uit:

Lia Roefs lid Provinciale Staten provincie Limburg Voorzitter
Jan Ploeger Programmamanager provincie Zuid-Holland
Frank van Setten Adjunct-directeur Arriva
Viola Sütö Advocaat Legal Rail
Willem Benschop vice-voorzitter Rover
Jacco van der Tak directeur stakeholder- en concessiemanagement NS