Ombudsman voor beter Openbaar Vervoer Ik heb een klacht
Omdat minderjarige reizigers zelf (nog) geen NS Flex abonnement mogen afsluiten, besluit een vader het abonnement op zijn naam aan te vragen. Volgens de productvoorwaarden van NS Flex is het mogelijk als volwassene op te treden als contracthouder voor de minderjarige kaarthouder.Tijdens het reguliere aanvraagproces lukt het echter niet om de aanvraag te voltooien.

De klantenservice van NS vertelt hem dat deze constructie ├╝berhaupt niet mogelijk is. De man vraagt zich af of NS op deze manier niet haar eigen voorwaarden schendt en komt naar de OV ombudsman voor advies.

Wij leggen de situatie voor aan NS. De mislukte aanvraag blijkt het gevolg van een technische beperking, die niet is gecommuniceerd via de website. NS herkent de klacht van OV ombudsman en is al bezig met een oplossing. Als men nu NS Flex aanvraagt, kan de optie ‘Ik bestel voor mijn kind’ geselecteerd worden. Het probleem van deze reiziger is dus opgelost door een mooie toevoeging aan het product NS Flex.