Aangepast zoeken
Sorteren op:
Relevance
Relevance
Date
Web
 
 
 
Ombudsman voor beter Openbaar Vervoer Ik heb een klacht
Voor een reis van Enschede naar Utrecht koopt een reiziger drie vouchers voor een dagretour bij Kruidvat. Wanneer de reiziger deze vouchers op de dag van vertrek wil verzilveren, blijkt het deel van de NS-website waarop dit moet gebeuren niet beschikbaar. Bij de servicebalie wordt de reiziger verteld dat hij het beste drie reguliere dagretours kan aanschaffen om deze vervolgens te declareren bij NS. Wanneer de reiziger de declaratie indient, wordt deze echter afgewezen: er wordt per definitie geen restitutie verleend over E-tickets, zo luidt het argument. Hierop dient hij een klacht in bij de OV ombudsman..

Tijdens de bemiddeling brengt de OV ombudsman naar voren dat de reiziger er niets aan kon doen dat een website offline is, dat hij geen gebruik heeft gemaakt van de e-tickets en dat hij het advies van de servicebalie heeft opgevolgd. NS laat weten te kunnen zien dat de (inmiddels verlopen) couponcodes niet zijn ingewisseld en verleent daarom alsnog restitutie. De reiziger krijgt het volledige bedrag van €93 terugbetaald – mooi opgelost door NS, na tussenkomst door de OV ombudsman.